ایمان را در شبکه های اجتماعی زیر 👇 دنبال کنید


Sharing is Caring
آشپزی ایمان

سس رژیمی خوشمزه با ماست در فودآکادمی آشپزی با ایمان

سس رژیمی

طرز تهیه سس رژیمی خوشمزه با ماست که در کنار بیشتر غذاها عالی می شود. این سس رژیمی را در ساندویچ، سالاد و کنار استیک و سیب زمینی می توانید نوشجان کنید. آموزش آشپزی سالم در برنامه فودآکادمی با ایمان طعم خوب را امتحان کنید.

Follow me on:
اینستاگرام
آدرس کانال تلگرام
آدرس کانال آپارات

مواد لازم برای این سس:

  • لبو سیصد گرم
  • پیاز پنجاه گرم
  • ماست با چهار درصد چربی دو پیمانه
  • روغن زیتون یک ق غ
  • خیلی کم نمک
  • خیلی کم فلفل سیاه

خاصیت لبو:

  • طبیعت چغندر گرم و‌تر است.
  • مصرف چغندر بیماری جذام را از بین می‌برد.
  • چغندر، عقل را زیاد می‌کند.
  •  شیره چغندر یکی از بهترین شیره‌های سبزی است که به ساختن گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند، خون را تصفیه کرده و جریان خون را بهبود می‌بخشد.  از این رو مصرف چغندر به خانم‌ها بسیار توصیه می‌شود.
  • چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسید فولیک، بهتر است در سبد غذایی بیماران قلبی قرار بگیرد.
  • لبو دارای مقادیر فراوان آهن در کنار ویتامین ث و اسیدفولیک است که از بروز کم خونی در افراد به‌ویژه دختران جوان ممانعت می‌کند.
  • چغندر ملین، نرم‌کننده و ادرارآور بوده و در رفع یبوست نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. همچنین اهمیت بسزایی در دستگاه گوارش دارد.
  • درمان‌کننده التهاب مجاری ادرار است.
  • چغندر مانند هویج دارای کاروتن است که در معده تبدیل به ویتامینA می‌شود.
  • چغندر دارای پروتئین – چربی – ویتامینهای A، B1، B2، B3 و C – مواد قندی و املاح معدنی چون فسفر، کلسیم و آهن است.
  • خوردن چغندر پخته، برای رعشه مفید است خصوصاً اگر برگ آن سرخ رنگ باشد.
  • مصرف چغندر برای درد مفاصل و نقرس مفید است چون مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.
  • شربت چغندر بهترین نوشابه و تقویت کننده بدن و دافع سموم بدن است (برای تهیه شربت چغندر، با آبمیوه گیری آب سه تا چهار عدد چغندر خام را بگیرید و آن را با یک لیوان آب معدنی مخلوط کنید).

Sharing is Caring

صبحانه خوشمزه و سالم در طبیعت

صبحانه خوشمزه

Sharing is Caring

تهیه پیتزا در خانه با سس رژیمی و نان سبوس دار

تهیه پیتزا سبزیجات

Sharing is Caring
طرز تهیه اسموتی

طرز تهیه اسموتی یک آب میوه طبعیی در فودآکادمی با ایمان

طرز تهیه اسموتی

آب میوه طبعیی بدون شکر را خودت در منزل درست کن. طرز تهیه اسموتی تابستانی راحتر از اونی است که فکرشو میکنی. اسموتی یک گزینه خوبی برای مادر و پدر بزرگ ها است که به میوه احتیاج دارند و کمی جویدن میوه شاید سختشون باشه. آشپزی سالم با ایمان را تجربه کنید.

Follow me on:
اینستاگرام
آدرس کانال تلگرام
آدرس کانال آپارات

Sharing is Caring
1 2 3 11